Logo nedir? Lügat demeı olarak asıl karşılığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı nispeten önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çtuzakışmasını yapacak eş veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çtuzakışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, işletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler ciğerin henüz çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde faaliyet gösteren işletmelerin alelumum logoları kolü simgeleme paha. Ancak birden zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çtuzakışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünümte teşhisnmasını sağlayan işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zahmetsiz anlaşılır, biçimırlanması zahmetsiz, muhtemel olduğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çyeksan baskı ve endam tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir pert verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine isabetli olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cihetısıra ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem bile akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı deme bakımında bu bili çok önemlidir.