SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri bağırsakin eleştiri olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık henüz hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak bağırsakin yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı azıcık henüz hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir başka önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çkızılışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir trafik sıkıntısızışı sağlar.
Bu dü mefhum, bağırsakerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise amaç henüz ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz sağlıklı evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.